اخبار ویژه

همایش گرامیداشت هفته کار و کارگر در استان گلستان

کد خبر : 1962
یکشنبه 6 اردیبهشت 1394 - 16:07

کار فرما و کارگر در یک صف مجاهده فی سبیل الله هستند

 

دکتر حسن صادقلو استاندار  پیش از ظهر امروز در جشن بزرگداشت مقام کارگر و تجلیل از برترین‎های جامعه کارگری گلستان اظهار کرد: امام علی(ع) در خصوص کارگران می‎فرماید«این‎ها میزبانان جهان هستند» و شان میزبانی بسیار با اهمیت است.

کارفرما و کارگر همگی در صف یک مجاهده فی سبیل الله هستند.

وی تصریح کرد: کارآفرین و شغل ساز مهمترین عمل را در جامعه ایجاد می‎کند و کارفرما و کارگر همگی در صف یک مجاهده فی سبیل الله هستند.

استاندار گلستان ابراز داشت: گاهی رابطه‎های کار و کارفرمایی را کنار می‎گذاریم ولی باید به این مهم توجه ویژه‎ای داشته باشیم.

صادقلو با بیان اینکه باید به آموزه‎های اسلامی توجه شود، خاطر نشان کرد: کارگران که در حوزه کار نقش آفرین هستند باید پاداش و مزد خود را از خدا بگیرند و به این نحو در اعمال خود وصل به خدا می‎شوند.

وی با بیان اینکه دولت توان پرداخت دستمزد کارگر را ندارد، گفت: حقوق کارگر حقش احسان و فوق عدالت است و ما در چارچوب قانون حقوق و پاداش یک کارگر را تعریف می‎کنیم.

استاندار گلستان افزود: ما باید در تراز حقیقی و واقعی کارگران در حقوق و مزایای آنها توجه کنیم که اگر بر حسب مقررات کاری را انجام می‎دهیم تشکر نیست.

صادقلو گفت: رابطه اعتقادی و ایمانی در بین کار و کارفرمایی وجود داردکه باید در یک افق و چشم انداز به آن توجه شود.

وی یادآور شد: یکی از باور مشترک ما این است که باید حوزه کارگری و کارفرمایی در زمینه های مختلف از جمله از حقوق و مزایا باید در یک خط طولی در کنار یکدیگر قرار بگیرند.

استاندار گلستان اذعان کرد: ما باید به عنوان انقلاب اسلامی در جهان  مدل ساز شویم و از این جهت باید در رابطه کارگر و کارفرما مدل ساز باشیم و باید این نسبت‎ها را تنظیم کنیم.

صادقلو ابراز داشت: ظرفیت اشتغال بنگاه‎های 100نفر به بالا 3.2 است و از این جهت استان گلستان به دلیل محوریت بخش کشاورزی عقب ماندگی دارد.

وی با بیان اینکه گلستان می‎تواند پایلوت اشتغال ای سی تی در کشور شود، گفت: امیدورایم با توجه و عنایت خاص وزارت کار و تعاون این مهم در کشور نهادینه شود.

ارسال توسط : rajja rajjaa
بازدید
دیدگاه