اخبار ویژه

معاون وزیر تعاون کار ورفاه اجمتاعی : 30هزار تعاونی کشاورزی در کشور فعالیت می کنند

کد خبر : 2033
چهارشنبه 9 اردیبهشت 1394 - 12:26

مهندس کلانتری معاون وزیر با حضور در برنامه روز کارگر استان گلستان

معاون امور تعاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه 50 درصد تعاونی‎ها در کشور تولیدی هستند، گفت: 30 هزار تعاونی کشاورزی و 17 هزار تعاونی صنعتی در کشور فعالیت می‎کنند.

سیدحمید کلانتری در دیدار با نماینده ولی‎فقیه در گلستان اظهار کرد: 70 درصد حمل و نقل مسافر با اتوبوس در کشور از طریق تعاونی انجام می‎شود.

وی با بیان اینکه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی جزو یکی از وزارتخانه‎های اجتماعی و اقتصادی دولت محسوب می‎شود، تصریح کرد: ما دبیرخانه اشتغال هستیم اما مسئول اشتغال نیستم، این وزارت مسئول توسعه تعاونی‎ها است که نقش زیادی در رونق اقتصادی دارد.

معاون امور تعاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه یک‌صد هزار تعاونی در کشور فعال هستند، افزود: از این تعداد 3 هزار و 700 تعاونی نیز در استان گلستان وجود دارد.

کلانتری به فعالیت این وزارتخانه در حوزه رفاه اشاره کرد و ابراز داشت: امنیت شغلی، امنیت اجتماعی و امنیت سلامت در این حوزه پیگیری می‎شود.

8 میلیون نفر در کشور زیرپوشش بیمه سلامت قرار گرفتند

وی با بیان اینکه در طی چند ماه اخیر 8 میلیون نفر در کشور زیرپوشش بیمه سلامت قرار گرفتند، اظهار کرد: این تعداد از دفترچه بیمه برخوردار نبودند، هزینه پرداختی در بیمارستان‎های دولتی سه تا شش درصد بود که اکنون به صورت رایگان شده است.

معاون امور تعاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به اینکه این وزارتخانه با آحاد جامعه سروکار دارد، گفت: باید تلاش شود فعالیت این وزارتخانه به جامعه بیشتر معرفی و شناسایی شود.

کلانتری بیان داشت: روحانیون به عنوان امین مردم می‎توانند مسائل و دغدغه‎های مردم را به دولت انعکاس دهند.

وی با بیان اینکه تامین اجتماعی در دولت سابق با کلی بدهکاری تحویل دولت تدبیر و امید شد، گفت: تامین اجتماعی اکنون به رونق رسیده است، یک‌صد‌هزار بنگاه اقتصادی باید در کشور تقویت شوند تا علاوه بر ایجاد شغل نسبت به محرومیت‎زدایی در جامعه رسیدگی شود.

ارسال توسط : rajja rajjaa
بازدید
دیدگاه