اخبار ویژه

مصاحبه با جانشین فرماندهی سپاه نینوا استان گلستان

کد خبر : 7655
دوشنبه 4 اردیبهشت 1396 - 10:50

دکتر حسین کریمی اول، جانشین فرماندهی سپاه نینوااستان گلستان اظهار کرد:

به گزارش خبرنگار سازمان بسیج کارگری سپاه نینوا ، دکتر حسین کریمی اول، جانشین فرماندهی سپاه نینوا استان گلستان اظهار کرد: بحث رکود عوامل زیادی دارد که این عوامل باید توسط متخصصین امر شناسایی و کارایی شود که در جامعه تحرک اقتصادی وجود داشته باشد تا منجر به رکود نشود.
وی افزود: وقتی یک کشور بتواند فضای تولید خود را حفظ و اشتغال را رونق دهد و فضایی را ایجاد کند که کسب و کار به چرخش در بیاید در این عرصه خود به خود رکود وجود نخواهد داشت یا به حداقل می رسد.
جانشین سپاه نینوا گلستان تصریح کرد: بعضی موارد مثل واردات بی رویه و بدون حساب و کتاب و  ورود قاچاق و ... همه اینها باعث می شود که تولید داخلی با مشکل مواجه شود و کارخانه تعطیل شود و یک رکود اقتصادی در کشور به وجود بیاید که باعث شود سلایق به سمت کالای خارجی سوق داده شود.
به گفته سرهنگ کریمی اول؛ راه برون رفت از رکود این است که به وضعیت کسب و کار خود بپردازیم و راه هایی که باعث می شود رونق اقتصادی شکل بگیرد و ما را از رکود خارج کند شناسایی و عملیاتی کنیم البته این نیز نمی شود مگر اینکه روی داشته های خود برنامه ریزی کنیم و آن روحیه انقلابی که در هر عرصه ای گره گشای کشور بوده، همان روحیه به بخش اقتصاد منتقل شود.
وی افزود: روحیه انقلابی و جهادی اگر در بخش های مختلف بیاید قطع الیقین باعث رونق اقتصادی، اشتغال و برون رفت از رکود می شود و یک شرایط خوبی را برای کسب کار، اشتغال و تولید داخلی فراهم می کند که ما را از وابستگی ها نجات دهد و زمینه ساز اقتصاد مقاومتی می شود تا ما اقتصادی پویا با اتکاء به سرمایه های مادی و معنوی داخلی داشته باشیم تا بتوانیم در مقابل تحریم های دشمن مقاوم بمانیم.
جانشین سپاه نینوا گلستان با اشاره به اقدامات انجام شده در حوزه اقتصاد مقاومتی در سطح استان گفت: در بحث اقتصاد مقاومتی به فرموده مقام معظم رهبری به معنای اقدام و عمل آن چیزی که باید انجام نشد و اگر این اقدامات در غالب اقتصادمقاومتی در استان یا کلان کشور انجام میشد ما الان در عرصه اقتصادی خیلی جلو تر بودیم و امروز می توانستیم خیلی از کالاهایی که مورد نیاز کشور است در داخل تولید کنیم و نیاز به کشورهای خارجی نداشتیم.
سرهنگ کریمی اول بیان داشت: در استان در عرصه اقتصاد مقاومتی اقداماتی که انجام شده بخش عمده آن توسط سپاه و بسیج بوده است که بخشی از اشتغال استان را به خود اختصاص داده تا بعضی از کارگاه های کوچک در خانه ها فعال شود و بتوانند محصولاتشان را به داخل بازار عرضه کنند و در آمد کسب کنند.
وی گفت: می طلبد همه بخش ها با نگاه کلی به سیاستهای اقتصادمقاوتی تبیین شده توسط مقام معظم رهبری در سطح استان و کشور این ها را عملیاتی کنند تا در عرصه میدانی دیده شود یعنی ما در عرصه اقتصاد مقاوتی الان در سطح استان خیلی از بستر ها را داریم که اگر همه اقدامات دولت و بخش های اقتصادی بسیج شوند یک تحول عظیم در استان ایجاد می کند و بخش عمده ای از بیکاری حل خواهد شد و بخشی از درآمدهای خانوار خود به خود توسعه پیدا می کند.
جانشین سپاه نینوا گلستان افزایش اشتغال و تولید را سبب کاهش بیکاری عنوان و ابراز کرد: با این اقدام قطع الیقین روحیه شادابی و نشاط در بین ملت افزایش پیدا می کند و خانواده ها به آینده خود امیدوار می شوند.
سرهنگ کریمی اول افزود: الان نمی توان گفت در سطح استان کار عظیمی از اقتصاد مقاومتی انجام داده ایم کمااینکه بخش های محدودی انجام شده است که برای امسال که حضرت آقا فرمودند «اقتصاد مقاومتی، اشتغال و تولید» باید تمام توانمندی های استان برای فعال کردن کارگاه های کوچک و متوسط اقدام کنند تا تولید بالا رود و در بستر فضای تولید اشتغال نیز به وجود بیاید.
وی با اشاره به اولین کنگره شهدای کارگری در سال 96 گفت: مهمترین پیام شهدای کارگری این است که بعد از ما چرخ اقتصاد کشور که می تواند استقلال اقتصادی کشور را تامین کند ادامه داشته باشد.
جانشین سپاه نینوا گلستان افزود: هر کارگر در هر کارگاه یا کارخانه ای که مشغول کار است باید بداند با این اقدام کشور را خودکفا و در مقابل دشمنان بیمه می کند.
سرهنگ کریمی اول خاطرنشان کرد: قطعا الیقین مهمترین پیام کنگره شهدای کارگری این است که از این راه و این آرمانی که با انقلاب اسلامی به ما ارث رسیده پاسداری کنیم و با تلاش، کار، کوشش و همت خود در خودکفایی کشور بکوشیم.
انتهای پیام/

ارسال توسط : rajja rajjaa
بازدید
دیدگاه