اخبار ویژه

بیانیه کارگران بسیجی استان گلستان به مناسبت هفته کار و کارگر

کد خبر : 7842
دوشنبه 11 اردیبهشت 1396 - 12:43

بیانیه کارگران بسیجی استان گلستان به مناسبت هفته کار و کارگر رهبر معظم انقلاب اسلامی می فرمایند: " کارگران علاوه بر انجام دادن وظائف شغلی ، وظایف انقلابی و کشوری را هم خوب انجام دادند."

کارگران نقش بی نظیر و تعیین کننده ای در شکوفایی اقتصاد کشور دارند ،آنها سربازان و رزمندگان بی ادعای عرصه جهاد اقتصادی و تولید ملی هستند که همیشه سینه خود را در برابر مشکلات اقتصادی سپر می کنند و  چرخه صنعت و تولید وابسته به دستان پینه بسته آنها بوده ولی خود همیشه قربانیان اصلی شرایط نامساعد اقتصادی بوده اند.

متاسفانه شرایط نامساعد اقتصادی چند سال گذشته موجب شد تا برخی کارگاه های تولیدی بزرگ و کوچک ، در استان به تعطیلی کشیده شوند که به دلیل کاهش قدرت خرید مردم و عدم حمایت درست از اصول اقتصاد مقاومتی در تولید داخلی بوده است.

سطح پایین دست مزدها وحقوق کارگران موجب شد تا رکود حاکم بر اقتصاد کشور بر پیکره جامعه کارگری تحمیل شود.

 امروز در جنگ ناجوانمردانه اقتصادی که از سوی استکبار جهانی علی الخصوص  آمریکا و هم پیمانان صهیونیستی آنها در قالب تحریم های ظالمانه و سوء مدیریت داخلی، تولید و واشتغال داخلی را با تهدید مواجه کرده است و موجب شده تا تولید کننده وکارگر ایرانی هر دو متضرر این جبهه ناجوانمردانه باشند. متاسفانه واحدهای تولیدی برای کاهش هزینه های جاری راهی جز اخراج کارگران را دنبال نمی کنند و امروز به جایی رسیده ایم که شاهد اخراج صدها  کارگر گلستانی هستیم.

وقتی بنگاه های تولیدی نتوانند کالای خود را به فروش برسانند یقینا با کمبود نقدینگی مواجه شده و در نهایت نمیتوانند حقوق کارگران را در موعد مقرر پرداخت کنند.

کارگران اولین قربانیان ورشکستگی بنگاههای اقتصادی هستند.چون کارفرمایان برای کاهش هزینه ها متاسفانه مجبور به اخراج آنها می شوند. رکورد اقتصادی سال های اخیر حاکم بر کشور، که مورد تایید اکثر کارشناسان اقتصادی است که بیشترین سهم آن در بخش کارگری بوده است.

وضعیت بیکاری دغدغه اصلی مردم استان و کشور است مسئولان باید بدانند هر سیاستی اتخاذ می کنند می بایست بر کاهش بحران بیکاری تاثیر گذاربوده و به فکر حل معضلات تولید و پایه های اقتصاد مقاومتی را در کشور مستحکم نماید.

راه حل برون رفت از مشکلات اقتصادی اخیر، توجه به رهنمود های اقتصاد مقاومتی رهبر معظم انقلاب اسلامی است.

وقتی معظم له برای سال دوم، اقتصاد مقاومتی را از مردم و مسئولان مطالبه می کنند نشان می دهد که در این مورد اتفاق خاصی رخ نداده و نتوانسته ایم کاری انجام دهیم.

با توجه به اینکه بسیج مرحم دردهای جامعه است برای التیام دردهای کارگران با تشکیل بسیج کارگری به دنبال یاری رساندن به این بخش مغفول جامعه است. باید متذکر شویم بسیج نباید در حاشیه یک واحد تولیدی یا نهاد اقتصادی باشد بلکه باید در متن آن بعنوان یک قشر تصمیم گیر و تصمیم ساز نگاه کرد.

اگر کار، به تفکر بسیجی و روحیه انقلابی بسیجیان سپرده شود یقینا شاهد نتایج خوبی خواهیم بود. بسیج کارگری به دنبال تقویت روحیه انقلابی و جهادی در قشر زحمتکش کارگران است و دراین راستا باید مسئولان و مدیران اقتصادی استان با بسیج کارگری برای دست یابی به این هدف مهم همراهی داشته باشند.

 

                                                                سازمان بسیج کارگری استان گلستان 

ارسال توسط : rajja rajjaa
بازدید
دیدگاه