اخبار ویژه

انعقادتفاهم نامه همکاری آموزشی بین اداره کل آموزش فنی و حرفه ای و بسیج کارگری استان گلستان

کد خبر : 3688
پنجشنبه 17 دی 1394 - 09:55

بمنظور تحقق منویات مقام معظم رهبری و در جهت هم افزائی پتانسیل های اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان گلستان و بسیج کارگری استان در بهره وری بیشتر آموزش های کارگران و شاغلین استان و نیز ایجاد انگیزه های کارآفرینی و صیانت و ایجاد اشتغال در کارگران علی الخصوص کارگران بسیجی، تفاهم نامه همکاری آموزشی بین اداره کل آموزش فنی و حرفه ای و بسیج کارگری استان گلستان منعقد گردی

بمنظور تحقق منویات مقام معظم رهبری و در جهت هم افزائی پتانسیل های اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان گلستان و بسیج کارگری استان در بهره وری بیشتر آموزش های کارگران و شاغلین استان و نیز ایجاد انگیزه های کارآفرینی و صیانت و ایجاد اشتغال در کارگران علی الخصوص کارگران بسیجی، تفاهم نامه همکاری آموزشی بین اداره کل آموزش فنی و حرفه ای و بسیج کارگری استان گلستان منعقد گردید.

 

ابوالفضل تیرانداز مدیرکل سازمان فنی حرفه ای، در این جلسه به اهداف این تفاهم نامه اشاره و گفت: نیاز سنجی، برنامه ریزی، اجرا و ارزشیابی دوره های آموزشی منسجم و یکپارچه مورد نیاز اعضای بسیج کارگری. ایجاد انگیزه و زمینه کارآفرینی و اشتغال زائی کارگران علی الخصوص اعضای بسیج از طریق آموزش های کارآفرینی و تشکیل تعاونی، احصای نیازهای آموزشی بنگاههای اقتصادی از طریق اعضای بسیج، همکاری در اجرای برنامه های سازمان نظیر طرح آموزش، تولید، بازاریابی و فروش و نیز همکاری در برگزاری مسابقات مهارتی ویژه کارگران از جمله اهداف پیش بینی شده در این تفاهم نامه می باشد.

 

وی در ادامه تعهدات این اداره کل در تفاهم نامه را تصریح و افزود: برنامه ریزی و ارائه تقویم آموزشی جهت دوره های مورد درخواست بسیج، تأمین فضا و امکانات آموزشی جهت اجرای دوره ها، برگزاری ارزشیابی و سنجش مهارت براساس برنامه زمان بندی سازمان و ارائه گواهی نامه معتبر در صورت موفقیت در آزمون های کتبی و عملی مطابق قوانین و مقررات سازمان آموزش فنی و حرفه ای، برگزاری دوره های آموزشی نیازسنجی آموزشی شغلی و کارآفرینی جهت اعضای معرفی شده از سوی بسیج و ... از جمله تعهدات این اداره کل می باشد.

 

سرهنگ شهرکی مسئول بسیج کارگری استان نیز با اشاره به ظرفیت ها و پتانسیل خوب آموزش فنی وحرفه ای در ارائه آموزش های مهارتی این تفاهم نامه را بسیار پیشرو در عرصه مهارت آموزی این قشر دانست.

 

مسئول بسیج کارگری استان گلستان در ادامه به تعهدات نهاد خود اشاره و گفت: نیاز سنجی آموزشی دوره های مهارتی مورد نیاز اعضای بسیج و ارائه نتایج به فنی و حرفه ای، همکاری در برنامه ریزی و تهیه تقویم آموزشی جهت اجرای دوره ها، شناسائی، انتخاب و معرفی آحاد کارگران بویژه بسیجیان واجد شرایط جهت حضور در دوره های آموزشی بر مبنای نیازسنجی آموزشی و هدایت شغلی، همکاری در اجرای طرح های مطالعات بازار کار، منابع انسانی و نیاز سنجی آموزشی، کمک به اشتغال فراگیران آموزش های مهارتی، همکاری در تأمین امکانات اجرایی برنامه آموزش، تولید، بازار یابی و فروش و ... برخی از تعهدات بسیج کارگری استان می باشد

ارسال توسط : rajja rajjaa
بازدید
دیدگاه